söndag 19 juli 2009

Silvia har dött.....

Den spanska tv-serien Los Hombres De Paco som går på Antena 3 har haft två stycken suveräna skådespelerskor Laura Sanchez och Marian Aguilera. Dessa har spelat karaktärerna Pepa och Silvia som blir kära. Allt utspelar sig på en polistation i Madrid.
Laura Sanchez är fotomodell och om jag har förstått detta rätt är detta hennes första skådisuppdrag. Hon spelar den roliga och impulsiva polisen Pepa som är bisexuell. Pepas bror jobbar även på stationen.
Marian Aguilera har stått på scen sedan 10 års ålder och har spelat in filmer med. Hon spelar rättsläkaren Silvia på stationen och är straight tills Pepa kommer. Silvias far är polischef på stationen.
Säsongens sista avsnitt visades i onsdags då det hela slutade med att Pepa och Silvia gifte sig. Kemin som dessa skådespelerskor har gör att typ allt annat jag har sett i flatväg kan slänga sig i väggen inklusive L-word.
Efter vigseln så flippar manusförfattarna ur och det blir en upplösning i värsta Quentin Tarantino-stuk med lika mycket blod som dario Argento kan använda ibland. Och det hela kulminerar i att Silvia dör. Så det kommer jag lungt att gräva ner mig i. I flatvärlden går dom under namnet PepSi och det är några snälla själar på youtube som har klippt ihop endast dom scener som dom är med i och har t om med översatt dessa till engelska.


Detta är ett av mina favoritavsnitt. Pepa är trött på att Silvia alltid ljuger när dom ska ses. Silvia vågar inte säga till folk att hon dejtar Pepa. Men Silvia kom på denna underbara idé som skulle lösa allt.

1 kommentar:

Malin sa...

Hej!
Tack, tack tack för all information om den spanska serien som jag nyss hittade på youtube och av en slump hittade din blogg när jag googlade. En skitbra blogg som jag önskar jag sett tidigare =)
Hoppas du haft en bra helg!

/ Malin