onsdag 20 augusti 2008

Kåseri om vardagslycka.

För några månader sedan köpte jag ett diskmedel som inte var det som jag brukar ha. Och innan detta andra diskmedel så hade jag Grumme diskmedel. Och innan dess så hade jag YES! Yes har varit min Rolls Royce bland diskmedel.

Det började med Grumme diskmedlet...........jag ville vara miljövänlig. Det är jag i mångt och mycekt med sopsorterar har inte lampan på för mycket tänker ut ekonomisk bilkörning och sånt. Grumme diskmedel var inte så som jag hade tänkt mig eller hoppats. Det kom inget lödder. Jag gillar verkligen att diska och det är det jag gör hemma, diskar. Min älskade sambo lagar gudomlig mat till oss. Och jag diskar. Så står jag där och diskar och det blir inget lödder. Å då blir det ju inget roligt. För mig så är disken ren om det är lödder överallt då vet jag ju att det har kommit lödder på min disk. Snyft och stånk. Miljövänlig som jag är vill jag inte slösa med resurserna och använder upp hela Grumme flaskan. Vilket tar ungefär två månader.

Till slut så blir det sådär tomt i flaskan att man måste köpa mera diskmedel. När jag väl kommer ihåg detta med diskmedlet så är vi på en butik som inte säljer YES, såklart.

Men glad i hågen blir jag då jag hittar diskmedlet Fairy, på något sätt och vis har jag fått för mig att Fairy är helt ok. Köper den! Tar hem den och är glad. Glad för att nu ska här bli styr på diskningen igen :)!

Så äntligen kommer dagen då jag tappar upp diskhon med varmt vatten och försiktigt sprutar jag i lite diskmedel. Till min lycka löddrar det upp och fyller diskhon. Alla glasen åker i (dom diskar man ju först). Under tiden jag diskar glasen försvinner löddret till min olycka.

Inte ett diskmedel som inte håller måttet fick jag upptäcka till min egen olycka.
Jag står ut i två månader flaskan är snart tom. Och förra veckan köpte jag YES. Min egen lilla vardagslycka var fulländad. ÄNTLIGEN skulle jag få diska med ordentligt lödder. Har tittat på YES-flaskan med glädje den senaste veckan där den har stått. Yes-flaskan har stått och bara väntat på att få bli använd utav mig. Av mig som har sett fram emot detta kära möte igen.

Så idag nu imorse skulle jag diska. Disken var på plats. Jag tömde diskhon med den smutsiga disken. Fyllde i varmt vatten la i lite YES. det bubblar till och min diskho fylls med underbara bubblor ifrån YES diskmedel. Jag diskar och diska och det är bubblor.

Min lillasyster och enda syster t och med enda syskon jag har fyller år idag. 29 bast blir bruden!
Och min sambo har fått jobbet hon sökte JIPPIE!

Inga kommentarer: