tisdag 12 augusti 2008

Pappabesök

Pappa svängde förbi en sväng, det händer ju inte många gånger per år. Men han bor ju i en annan del av Sverige. Men ibland är han i stan och har ändå inte tid att ses, sånt gör ONT i en dotters hjärta. Har ju tyvärr inte sett min far alltför mycket under min uppväxt. Det ska man inte sörja utan försöka göra något åt nuet istället som min sambo säger.
Det var en trevligt dag. Mys gjorde en lättlunch på köttbullar en lätt potatissallad (gjord på yoghurt), tsatsiki och en cole slaw. Tsatsikin var min favvo. Sedan serverade hon chokladmuffin med en topping gjord på matlagningsgrädde yummi!

Surfade nätet och försökte visa pappa lite kort. Hittade skumma saker om mys gamla arbetsplats.
Sedan hoppade Maximus, mys, pappa och jag i Griffmobilen och körde till flygplatsen. Där inne kommer det fram en tjej och klappar mig på axeln. Då var det systers polare. Där satt hon och väntade på sin man. Roligt med såna dära oväntade möten.

Vinkade hej då till pappa.

Handlade lite käk på Citygross på vägen hem. Maximus var en pärla, han ligger så underbart sött i bilen inga problem alls. Pappa var även imponerad utav Maximus bollkontroll med fotbollen :)!

Inga kommentarer: