onsdag 30 juli 2008

Äntligen slår portarna till EUROPRIDE upp.

Steg upp tidigt och städade och städade. Fick sedan dra till Arlanda och hämta mamsen med granne. Äntligen har min mamma kommit för att kolla in Pride. Det känns underbart att min mamma vill komma och se det som jag har sett i så många år. Nu känns det som att det blir något klicheartat här men va fasen. Kommer man från en liten småstad så får man ju aldrig chansen att uppleva något som Pride om man nu inte förflyttar sig. Och nu är min mamma här med. Och hon har flygit för första gången på nio år JIPPIE!

Åkte till outleten i Barkaby åt lunch på Pizza Hut, favorit i repris denna sommar. Sedan hem och sedan till Tanto.
Min älskade prinsessa var såklart redan på plats. Mamma och grannen Linda hittade sig snabbt tillrätta i backstage. Presenterade dom för backstagansvariga Lena. Lena är ju en klippa, en glad klippa, en sån som man är glad att man får jobba med.

Gissa vem som blev glad över sin backdrop? Yes Linda Sundblad blev väldigt över sin backdrop. Jag undrade har du inte saknat den. Men naturligtvis var så inte fallet eftersom sist hon giggade var ju på Pride ifjol.
Sprang på en gammal polare ifrån min tid på Sveriges Radio. Arnold nu var han ljudtekniker åt bl a coverbandet Arrival. Roligt att se folk som man har glömt bort litegrann.
En annan kille som också var på Europride var ju Christer Fuglesang!!!!! Som presentatör, helt underbart. Här är det Chris i orangea som just har delat ut blommor till Fuglesang.

Inga kommentarer: