måndag 21 juli 2008

Läckberg is finished.

Så har jag äntligen tagit mig igenom min första Camilla Läckberg bok, en ljudbok. Som var lånad på Stockholms Stadsbibliotek. Det var Isprinsessan såklart. 12 cd-skivor har vi lyssnat oss igenom. Och hur kom denna knasiga idé till liv kan man undra. Jag är till vardags förälskad i Denise Rudbergs enkla och flashiga sätt att skriva och berätta om sina karaktärer............inga mord utan kanske mer lite kärleksbekymmer.Jo vi skulle ju till Fjällbacka Camilla Läckbergs Fjällbacka, i sommar. Kom tebax därifrån i lördags. Och såklart vill jag också veta vad det hela handlade om. Summan av kardemumman, boken var bra och blev mer spännande i slutet. Och jepps jag rekommenderar den.

På morgonkvisten kom vi oss iväg till vårdcentralen..............mys fick en röntgen och smärtstillande. Inget var av brutet eller knäckt. Men doktorn konstaterade SVÅRA smärtor som var utav muskelär karaktär. Tre olika smärtstillande blev det så att hon kan välja vad hon känner för. Hon är lite intolerant mot en hel del läkemedel. Så doktorn skrev ut lite av varje. Gott och blandat har fått en annan betydelse för mig.

Drog sedan iväg til AJKEA i Kungens Kurva klockan var typ tolv. När vi går in säger jag till mys
-Jag får alltid sån lust att messa Johanna när jag är här på Ikea*!
Vilket resulterar i att mys säger gör det då och jag messar till Johanna. Det går inte två sekunder efter att mitt mess har gått iväg så ringer min telefon.........................det var Johanna. Hon säger;
-Såg ni oss??
-Nej, vars är ni?
-Vi är på parkeringen.
Johanna var alltså på AJKEA med sina döttrar. Vi bestämdes att mötas på MackeDonkens på Citygrossen för lite mat. Sedan blev det kurragömma och hemligheter och bus på Lindex med Moa.

Sedan lämnade vi tjejerna från Ekerö och drog iväg på vår verktygshandling. Det blev en premiär för oss på K-Rauta.........ingen höjdare. Avslutade på Silvan med att inhandla vår andra sticksåg med lasersikte.....................hoppas hoppas att denna håller. Så att vi någon gång får lägga golven klart.

Inga kommentarer: