onsdag 3 december 2008

När är man gay?


Nina Persson har haft one night stands med tjejer och varit kär i sina tjejkompisar. Men hon har alltid varit straight. Låter smått förvirrande säkert för alla som vill kategorisera allt och alla. Tänk jag har bara kysst en tjej min prinsessa :) och jag kan nog lungt säga att jag blev lite gay när jag träffade henne. Men låter underligt att man kan vara kär i folk i samma kön utan att vara gay. Nu är ju Nina Persson en väldigt smart och trevlig tjej (har haft förmånen att träffa henne) så jag tror att hon utnyttjar sin rätt att få kategorisera sig precis som hon vill.
En kompis ringde mig en gång ville veta vilket homoställe hon kunde gå till med sin polare. För hennes polare ville kolla om han var bög. Han skulle kolla om han var bög. Jag hade ingen aning om att det fanns vissa tester för detta. Tydligen så skulle han kunna kolla detta på en bögklubb. Jag sa att Lino ha mycket killar på lördagar. Frågade även hur han skulle kolla om han var bög. Ja han hade ju bara tänt på en kille. Hmmm undrar om jag är flata jag har ju bara tänt på min prinsessa. Betyder det att jag ska kolla om jag verkligen är intresserad av tjejer. Tråkigt att vara så osäker på sig själv att man inte vågar gå på en känsla. Jag undrar när den där killen skulle vara bevisad att han var bög bisexuell eller heterosexuell? Vad skulle krävas? Jag är kär i min prinsessa och vilket fack jag hamnar i pga det bryr jag mig faktiskt inte om.

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är det så att alla har rätt att kategorisera sig som de vill, men jag kan inte låta bli att tycka att det är så himla tråkigt att alla känner att de måste göra det hela tiden. Kan man inte bara vara?