söndag 22 mars 2009

Så fruktansvärt olyckligt

En halv vecka har gått och jag har fortfarande en hangup på att Natasha Richardson har gått bort så tragiskt. Hjälper ju inte till att svensk press toppar med nyheter så många dagar i rad. En Broadway-stjärna vad skulle det röra Sverige? Men där tog man fel. Det är väl bara att inse att man kommer att kunna läsa om Natasha Richardson ett tag framöver. Tycker fortfarande att det är tragiskt. Hyrde lite filmer i fredags. Frågade om dom hade något med Natasha Richardson, inte en endaste film hade dom. Dåligt. Ska försöka få tag på Wild Child, den sista filmen som hon gjorde. Och Föräldrafällan är ju en sån skön film.
Hon tackade först nej till att ha hjälm på sig, trots rekommendationerna sedan tackar Natasha Richardson nej till att läkare ska få undersöka henne. Det är så olyckligt! Jag är själv inne i en period då jag kan tänka mig att vaccinera mig mot allt och ha alla möjliga skydd på. Denna tragiska händelse förstärker bara dom tankarna att försöka skydda sig.

2 kommentarer:

Johanna <3 sa...

har sett föräldrafällan & wild child mkt bra filmer, hon kommer vara mkt saknad, lite stor blir nog nyheten när hon är från skådespelar familjen redgrave, och att hon var gift med liam neeson.

Bloggchefen sa...

Jag har kvar Wild Child bl a. Och en massa andra av hennes filmer typ Asylum. Men Svenska medier brukar inte höja på ögonbrynen för utländska teaterfamiljer eller skådisar. Inte till denna utsträckning. Man måste ju ha vunnit cirka 20 Oscarsstatyetter för att dom annars ska bry sig. Har inte tidigare läst några spaltmetrar on Vanessa Redgrave i svensk press.