söndag 20 juni 2010

Besviken

Jag känner mig besviken som svensk medborgare, stockholmare och en sann rojalist. På plats igår vid slottet vid kronprinsessebröllopet så blev jag besviken. Avspärrningarna var enorma. Men det som jag tycker var mest ledsamt var att det fanns nästan ingen chans alls att se alla dessa gäster som kom från hela världen till detta bröllop. Det fanns två små platser som rymde kanske 200 personer sammanlagt att få se dessa gäster gå in i kyrkan. Jag hade verkligen velat se när dom gick på den ljusblåa heltäckningsmattan in till Storkyrkan. Men tyvärr det fick man inte. Hade sett fram emot att se alla dessa enorma kreationer. Enda som jag såg på väg till kyrkan var Maria Wetterstrand som såg ut att ha glömt att fixa håret. Missade även att se kronprinsessan. Stod på platsen där hon passerade sekunderna innan hon gick in i Storkyrkan. Men lämnade den platsen då man inte såg något därifrån. Och polisen meddelade att det enda som skulle finnas på den stora plats var hästarna. Besviken blev jag när jag såg på tv:n när jag kom hem hur kronprinsessan kom åkandes precis där jag hade stått.

Inga kommentarer: