måndag 1 september 2008

Idrottslärare


Shit vad länge sedan det var jag var idrottslärare säkert ett år sedan. Men det gled på bra. Hade ont i halsen på morgonen. Utegympa var det hela dagen. Jag gillar att vara ute så inget problem med det. Men hade fel gympadojjor. Mina utedojjor med nät på. Och var tvungen att springa omkring i kallt, BLÖTT och halkigt gräs, ska jag tillägga att det var LÅNGT gräs med. Blev blöt.

Tog sedan beslutet att det är bättre att ungarna "bara" får ett skrapsår på grusplanen än kanske en sträckning i gräset. Så förlade restan av dagens lektioner på grusplanen. Ett moln på himlen var dock att rektorn drog in mitt jobb imorgon. Helt plötsligt hade dom kommit på att det var ju bara tre lektioner på tisdagen. Så det blev sista dagen idag. Hade fem lektioner med sexåringar, 1:or och 2:or.

Mys hade sin första dag på nya jobbet idag. Underbart att ha jobbat bägge två samma dag. Längesedan vi hade en sådan dag. Nu känns det lite mera synkat.

Inga kommentarer: