onsdag 17 september 2008

Sov på Chinateatern idag = pinsamt.

Jobbade i Täby idag. Det ligger ju långt åt fanders. Jobbet gick smidigt, det som tog över två dagar förra veckan gjorde jag idag på sju timmar. Tjolahopp guldstjärna till mig eller vad??

Hade sedan några veckor tillbaka inviterat min sambo ut på dejt denna kväll. Vi skulle se en förhandsvisinig utav The Producers på Chinateatern. Min dejt hade aldrig varit där. För att hinna dit i tid till klockan 20.00 fick vi stressa båda två. Men vi slajdade in där på Chinateatern jag lite innan mys. Första akten gick väl ganska bra. Mys såg inte mycket för det var en stor lång karl i vägen. Men till andra akten bytte vi platser. Och då började det gå galet. Det blåste enormt kallt på mig och sedan började jag småslumra. Mys stötte till mig flera gånger men jag somnade om. Tråkigt men sant men så mycket sliter mitt jobb på mig.
Vad kan man då säga om "The Producers" eller "Det våras för Hitler" som denna fars också kallas. Kim Sulocki var med, han har jag alltid gillat. Men kvällens överraskning var nog Magnus Härenstam som transa. Annars så var det kanske inte min humor direkt. Men en glad och trevlig fars. Det man kan säga med säkerhet är att denna musikal hade inte gått att sätta upp för tio år sedan i Stockholm. Gay-skämten haglade titt och tätt och var inte alltför ofta inte på topp. Ola Forsmed gjorde sin karaktär på ett bedårande sätt. Hans kroppspråk säger allt.



Inga kommentarer: