söndag 14 september 2008

Målat fönster.

Detta skulle ha skett för väldigt länge sedan. Men brist på ork, inspiration och tid så har det uteblivet. Det skulle ha skett igår men hade lite magknip. Så idag hände det. Jag slipade och tejpade med maskeringstejp. Min sambo målade. Och nu sitter vi med typ alla fönster öppna och FRYSER. Men nu är det gjort. NU kan vi sälja lägenheten i vinter om vi vill.

Kom fram till något tragiskt idag. Trots alla mina år utav tittande på Martin Timell och tycka att Äntligen Hemma är bästa programmet på tv. Nu har det kommit andra program som Roomservice, Sommartorpet, Extreme Home Makeover för att inte tala om Simon & Thomas. Jag diggar detta fysiska att se något bli vackert ta en annan form. När jag var liten så sågade jag någon träbit och träslöd och syslöjd var helt underbara ämnena. Men idag nådde mig en uppenbarelse. Jag tycker inte om att renovera och reparera. Jag har helt enkelt inte den fysiska orken eller tålamodet till det. Jag orkar knappt en arbetsdag utan att jag ramlar ihop i sängen när jag kommer hem. Tråkigt. Men nästa lägenhet vill jag inte renovera.

Inga kommentarer: