måndag 26 april 2010

Var och varann har struma

Tråkigt att Sandra Dahlberg ska behöva hoppa ev en tv-produktion pga sin Struma. Men än tråkigare att hon inte har en läkare som kan ta bort alla dessa biverkningar för henne. Det finns ju medicin som trycker tillbaka sköldkörtelhormonerna som produceras. Förstår egentligen inte problemet. Då det finns en rad behandlingar till denna sjukdom. Medicinbehandling, radiojodbehandling och kirurgisk behandling. Får kanske kika in på Dahlbergs blogg och se om hon inte nämner något om någon behandling. Men alla har vi ju olika sympton.
Gjorde en avstickare och läste henne blogg står inget om någon behandling där. Struma är ju inget livshotande och kan behandlas. What is the problem?? F öv ska jag i veckan ringa och säga att jag inte vill ha radiojodbehandling utan vill prata med en kirurg och till dess fortsätter jag med mina piller som jag har gjort i över ett decenium.

Inga kommentarer: