fredag 10 oktober 2008

Underbar afton och kväll............


Mys hade planerat kvällen till ära. Vi skulle ha en trevlig date. Slutade plugget vid ett-tiden. Drog hem och fixade lite. Duschade och försökte göra mig så snygg som möjligt. Hoppade in i Griffin och körde mot Stureplan, det var den enda ledtråd jag hade fått om vår date.

När jag kommer till Hornsgatan..........tänker jag när jag kommer ner på Söder Mälarstrand ska jag ringa Johanna och prata. Det går två sekunder från den tanken åsså ringer min mobilen. Det var Johanna! Det är så roligt, det är inte första gången Johanna ringer när jag har tänkt att ringa till henne. Lite telepati. Johanna hade underbara planer. Att min prinsessa och jag skulle komma förbi på Ekerö och käka pizza och kolla på Idol med hon och Mako. Det var ju tyvärr bara att tacka nej..........min kväll var bokad. Berättade för Johanna om Lisas planer för oss under kvällen.
När jag kommer upp på Sveavägen pratar jag med mys på telefon samtidigt ser jag denna söta tjej gå tvärs över Sveavägen. Plockar upp henne på Kungsgatan och beger oss sedan mot Djurgården. Mina drömmar sedan flera år besannas, jag får gå på Chokladmässan. Vi spenderar över två timmar i denna underbara och fylliga miljö. Lisa propsar på att vi ska köpa en massa praliner så gör vi också. Kom därifrån med fyra kassar.

Sedan styrde min prinsessa mot Östermalm. Där intog vi en enormt god middag på en av våra favoritrestauranger Mr Savini. Det var mums. Mys fick en pasta med lax och tog en pasta som var fylld med medelhavets läckerheter.

Inga kommentarer: