söndag 26 oktober 2008

WII + Sonja Aldén

Vilken dag. Jag var upp kring sju, eller det blir ju faktiskt sex. Klockan blev ju vriden tillbaka inatt. Efter några timmar vaknade mys och gjorde en underbar söndagsfrukost. Rostat, te och en supergod fruktsallad. Hon måttade även hallen. Helt plötsligt stod vi vid ett stort område med massor med folk och affärer. Och i min famn låg ett litet WII-spel. Underbart nu ska vi börja röra på oss. En hake vi har ju ingen tv. Men det löser sig. Drog till Byggmax och handlade lite golv. Det är en rolig byggmarknad. Jag åker alltid på deras vagnar. Dom där vagnarna som man ska dra stora och tunga grejer på till sin bil eller släpvagn. Denna gång lyckades jag nästan att göra en 360 graders snurr. Kan ju säga utan att skryta att jag impade med detta på killen som stod i kassan.
Efter allt detta. Tvingade jag mys att åka till Nacka Forum. Det var ju sista dagen på invigningshelgen. Vi blir mött utav att underbar parkeringsgarage. Nytt överallt. Det var ljusmålat överallt. Det var inte det vanliga gråa tråkiga obehandlade betonggolvet eller asfalt som dom brukar slänga in i garage. Nej detta golv var typ vit lackat. Så man fick en känsla utav bilhall. Och så var det HÖGT i tak, ingen känsla utav klaustrofobi där inte.

Till vår stora lycka såg vi att SONJA ALDÉN skulle uppträda en halvtimma efter att vi kommit. Vi har ju missat henne tre gånger redan i år. Det var lycka. Köpte hennes platta som heter "Under mitt tak". Fick den signerad med. Fröken Aldén upplyste oss även att hon och Shirley och Sanna skulle köra julshow i Båstad i år.

Inga kommentarer: