onsdag 22 oktober 2008

Besök hos doktorn.



Skulle möta upp mys på vårdcentralen. Är där tidigt. Letar parkering och letar mer parkering. Blir stressad och arg. Är ute i god tid. Men ändå ska det vara så svårt att få parkering. Till slut efter många om och men hamnar jag än en gång på parkeringen längst borta, en man i 60-års åldern kommer och knackar på min ruta. Han säger att jag får ta hans plats. Jag tackar glatt och ivrigt. -Såklart säger han du är så söt.
Så roligt med komplimanger :)! Tack och lov hade han en parkering som var tillräckligt stor för Griffin. Världens puckigaste parkering f öv. Bilar kom inte ut från sina parkeringar. Djupa gropar som gjorde att man kunde "hoppa" in i andra bilar. Tjoflöjt att det hjälpte med någon parkeringshjälp där. Man fick gasa lite extra för att komma upp ur dessa 20-30 centimeters djupa gropar. Men Griffin och jag klarade oss.

Var sen till doktorsbesöket. Men knackade på dörren. Doktorn låste upp dörren. Nej sa doktorn och försökte stänga dörren mitt framför min nos. Han är så skojsig. Eller ja så många gånger har jag träffat han. Sedan gick vi igenom listan som min älskling hade gjort. Allt hade ju att göra med whiplashen. Så doktorn fyller nu i papperen och skickar till försäkringsbolaget. Skönt och det skulle bli bättre med all värk hon har hela tiden, han lovade det.

Inga kommentarer: