onsdag 15 oktober 2008

Jag vill också ha barn....någon gång......snart antagligen.

Det är en aningen tungande att typ väldigt många skaffar barn just nu. Inom en period av ett år så är det över tio stycken kompisar som har fått barn eller kommer ha fått barn. Nej säger min sambo, du umgås inte med alla dessa, nej det gör jag ju inte just nu. Men det är vänner som jag har gått i plugget med eller bott i samma korridor med. Och sedan är det ju naturligtvis några som vi umgås med. Hursomhaver är det ju en drös med människor som har korsat mitt liv och jag har haft väldigt trevligt med. Och just nu får alla dom barn....typ.

Plus i kanten för detta med att skaffa barn är att
1) Jag är över 30 vilket är ett mognadstecken om man utgår från vad samhället tycker.
2) Jag har träffat den underbaraste utav människor som jag vill dela mitt liv med. Och hon vill dela det med mig med.
3) Vi har varit tillsammans ett par år, bott ihop i fyra år, varit förlovade i över ett år.
4) Vi är två tjejer. Skulle egentligen haft ganska goda chanser att bli gravid. Bägge utav oss borde kunna bli gravid. Ett besök nere på Storkkliniken eller ställa sig på väntelistan på sjukhuset ja alla tillhandahåller dom spermadonation till lesbiska. Så smidigt det hade varit.
5) Surrogatmamma kan vi anlita. Men inte i Sverige.
6) Man kan adoptera om man inte kan få egna barn. Vi kan få adoptera!!!!

Vad är det som är minus i kanten för att skaffa barn
1) I samband med en graviditet kan jag eventuellt skynda på mitt eget sjukdomsförlopp som då kan leda till att jag behöver en levertransplantation.
2) Min prinsessa kan riskera att blir förlamad i samband med en graviditet. Då pratar vi inte om att lillfingret ingår i en kronisk förlamning utan bägge benen.
3) Surrogatmamma kostar cirkus några hundratusen kronor närmare bestämt en miljon.
4) Ingen vill adoptera till oss för vi är homosar men vi får iaf adoptera!!! Det hjälper ju inte precis.

Vi som egentligen skulle ha så bra odds att skaffa barn men så funkar det inte. Bläää det är tragiskt. Det är inte så att jag vill ha ett barn nu idag. Men jag vill veta att när jag äntligen känner mig mogen för detta så finns det alternativ. Och ja det finns alternativ för miljonärereller om vi vill riskera vår hälsa och just nu är jag ingen miljonär och inte vill jag riskeran min sambos hälsa eller min heller för den delen. Alltså har min sambo och jag inget alternativ.

Surrogat kan man kolla in!

Inga kommentarer: