tisdag 28 oktober 2008

Anastacia sjunger på Bröstgalan

Anastacia är i Sverige för att medverka vid Rosa Bandet-galan ikväll. Blev glad när jag läste denna artikel. Den bara förstärkte den bild jag har utav Anastacia. Inte för att jag har så mycket att gå på. Det mesta är intervjuver i tidningar eller intervjuver på tv, ett kort möte med henne och naturligtvis hennes musik. Det är så viktigt med förebilder och att offentliga personer går ut med att dom har olika sjukdomar. Andreas Lundstedt ska också ha en eloge i sammanhanget för att han är öppen med sin HIV. Nanne Grönwall, bröstcancer och Suzzie Tapper som har parkinson.
Andreas kan väl kanske få ett extra plus då han står för att han är homo med :)! Anastacia ska också ha ett extra plus kom jag på, hon har ju Chrons sjukdom, verkligen inte att leka med om man har otur.
Men så väntar jag på någon offentlig person som har någon leversjukdom som kan gå ut och säga det. Om personen ifråga har AIH eller PSC så skulle det ligga mig lite varmare om hjärtat då det är dessa jag har.

Inga kommentarer: