måndag 6 oktober 2008

Pressvisning av Rallybrudar.

Undervisar fram till lunch. Drar hem i Griffmobilen. Och slänger mig på det kommunala färdmedlet till city. Möter upp min älskade prinsessa på Sveavägen. Hon tar mig med på lunch på ett kinahak. Vi myser i oss en buffé för billiga 59 kronor. Mitt resonemang som talde för en buffé var att det är snabbt och det står klart. För min underbara sötnos var några minuter sen och jag hade en tid att passa. Vi är lyckliga, vi är kära! Vi uppskattar att vi är i stan och äter lunch en vardag! Sedan dyker jag ner i biomörkret på Svevägen för att se det svenska bidraget till filmhösten 2008 Rallybrudar med hela Stockholms filmkritikerkår. Jag kom så sent att jag inte hann se många utav dessa proffstyckare. Men är relativt säker på att Hasse Wiklund smög in ännu senare än mig och satte sig två stolar ifrån mig och smög ut en kvart innan filmen slutade. Filmen var en nostalgitripp. Tror att mamma kommer att digga den skarpt. Eva Röse och Maria Lundqvist och Mari Robertson................underbar trio utav skådespelerskor.

Inga kommentarer: