onsdag 19 november 2008

Jag är en miljöbov!

Yes så har fyra sprojllans nya Nokian Hakkapeliitta 5 XL installerats på bilen. Och ja det är dubbar på dom. Och ja tyvärr så är det inte det bästa miljövalet. Men om man går tillbaka varför jag kör den bil jag kör så är det ETT säkerhet. Har valt en stor svensk SAAB för att den är säker och vi kör mycket bil. Passerar alltid minst 3000 mil per år på bilen. Och vi snurrar inte bara omkring här i stan. Utan har en större spännvidd än så. Hade det varit så att jag bara hade kört i Stockholm hade det inte varit ett svårt val, då hade det blivit dubbfritt. Men ibland går kosan hem till Norrland. Och då vill inte jag sitta och tänka på dessa dubbfria däck. Så jag har satt vår säkerhet i första rummet denna gång. Tyvär fick miljön stå tillbaka.

Inga kommentarer: