tisdag 4 november 2008

Idol möter större idol

Det är så puttenuttigt när skivbolagen låter deras blivande stjärnor möta deras stora stjärnor. Häromdagen fick killarna fårn Idol snacka lite med Gavin DeGraw. Det är superbt med förebilder och detta äör ju deras förebilder. Och har man valt vägen att bli artist så kan man ju inte precis snacka med vemsomhelst om tips och vägledning. Gavin DeGraw verkar vara en vettig kille så jag tror att pojkarna fick lite hjälp på vägen.
Däremot så tvivlar jag på att Sibel fick mycket utav sitt möte med Celiné Dion när hon var här och giggade. Dion som inte ens sov i staden. Utan hon gjorde ett utav dessa mer och mer populära stuntsen "in and out". Hon flög enbart in för sitt gig och lämnade arenan innan ens publiken hunnit lämna Globen. Så Sibel hann träffa Dion i några få minuter (man kan ju bara hoppas att Sibel hade tur och kunde tillgodogöra sig dessa få minuter på bästa sätt). Jag är inget Sibel-fans det ska jag inte sticka under stolen med. Men däremot ett Celiné Dion-fan. Personligen tycker jag att dom kunde ha låtit någon annan an Sibel träffa Celiné Dion. Zara Larsson (vinnare av Talang 2008) hann dom också peta in där .
Svenska kvinnliga artister med potential som kunde fått träffa Celiné Dion tycker jag är Sonja Aldén eller Sanna Nielsen. Men hepp hepp damerna ligger på fel skivbolag för ett sådant rendez vous.

1 kommentar:

Unknown sa...

Bara så du vet: Zara fick aldrig träffa Celin, ingen annan heller. De fick se hennes soundcheck och inget annat.