söndag 13 september 2009

T|E|X|A|S gitarrist Ally McErlaine har hjärnblödning

Jag älskar musiken som kommer från TEXAS. Och Ally gitarristen i bandet sedan starten 1986 har satt sin prägel på deras musiken. I veckan åkte han in till sjukhuset pga hjärnblödning. Allt är sorgligt och Engelska medier har inga upplysningar. Denna hjärnblödning kom från ingenstans. Sorgligt att läsa hans twitter och känna att han är så levande på något sätt. Hans fru Shelly Poole måste gå igen sitt livs värsta timmar just nu. Efter att TEXAS tog en paus började Ally spela med Tresure Tones och fotografera. Senaste nu i veckan satt jag och min prinsessa och kollade på Allys bilder och sa vi borde beställa några. Nu känns allt så konstigt. Allys scennärvaro är verkligen närvarande. Han är ingen som flänger omkring med gitarren på scenen eller skriker osv. Han står med sin gitarr och får fram dom härligaste ljud du kan få från en gitarr. Hans sound är bara så bra. Jag har inga bättre ord att beskriva det just nu. Har bytt några ord med han. Hoppas att jag får chans att göra det fler gånger.Ikväll sjunger TEXAS sångerska Sharleen Spiteri i Hyde Park, det är en stor ABBA-tribute på gång där. Både Björn och Benny är där. Hoppas att hon har fått goda nyheter innan hon ställer sig på scenen där.

Inga kommentarer: