torsdag 24 september 2009

Funderar en del

Mina tankar om hru min sambo och jag ska kunna skaffa barn pågår ju ganska oavbrutet.
Graviditet; funkar inte då vi riskerar båda våran hälsa vid en graviditet.
Adoption; ingen vill adoptera till homosexuella. Hade vi varit i en heterosexuell relation hade vi inte heller fått adoptera för att hälsan inte är tiptop.
Surrogat; är ju det enda möjliga. Kostar dock en miljon. Vi har gått omkring och hoppats på att det ska bli lagligt i Sverige. Men nu har mina tankar börjat fundera på; undrar vilka regler det blir då. Vem ska få skaffa barn via surrogat? Vi kanske inte får då heller.

Ja vad har vi då för hälsoproblem som gör att vi inte kan skaffa barn. Ska vi överhuvudtaget skaffa barn om vi är så sjuka undrar säkert någon? Men saken är den att man kan vara allvarligt sjuk utan att det syns eller märks i vardagen. Jag vet att i framtiden om kanske 20 år eller 40 år kommer jag att behöva en transplantation. Men vid en eventuell graviditet så kan det påskyndas betydligt. Och reglerna vid en adoption är ju sjukt hårda. Kina har ju sådana lagar på vilket BMI man ska ha. Och äter man cortison så vet ju alla om att hålla en bra vikt är svårt.Många tankar blir det. Men var iaf hos en kurator i veckan. Såklart hon tyckte synd om mig och min sambo. Hmmm det var ju därför jag gick dit för att jag har svårt att bibehålla min positiva syn på livet. Så tycker kuratorn synd om en. Förhoppningsvis blir det bättre nästa gång. Jag har helt ny på detta med kuratorgrej. Men jag grät som sig bör haha!

Inga kommentarer: