tisdag 8 september 2009

Idag kom det en till bebis.

Yes idag är det babylycka i familjen! En av min sambos syskon har fått en bebis nu på morgonen. Och jag har beställt tid hos någon kurator för oss homosar och prata om hur olycklig jag känner bl a för att vi inte kan då barn. Personen i fråga suckade när hon hörde hur mitt liv var. Det hjälper ju inte mig att bli gladare precis. Utan jag får ju mera "fog" för att vara olycklig. Men min sambo är på mig om att jag inte ska deka ner mig hur synd det är om mig. Jag ska var glad att alla andra får barn och vi inga barn kan få och att livet suger just nu, kanske inte just så. F öv så håller jag mig hemma för att svininfluensan är i farten och efter att ha pratat med sjukhuset två gånger och vårdguiden en gång så verkade den aktionen var den enda säkra. Dessa suckade också och tyckte att min hälsa var ju inte så ok med såna grejer som influensor. Hmmm vill ju inte att folk ska tycka synd om mig...............................vill inte heller behöva säga att mitt liv suger för tillfället. Men så är det och så har det vart en bra stund nu.
Men nu ska jag förtränga detta och tänka på det lilla underverket som har anlänt till familjen.
Sa jag att förra veckan fick en kompis bebis? Och att två andra kompisar har dykt upp på facebook som naturligtvis också har barn. Dom undrar hur mitt liv är och vad jag gör, dom har det kanon och är mammalediga. Idag känns det inte som att jag någonsin kommer att bli mamma. Min sambo köper två triss om dagen som vi skrapar. Och sedan spelar vi lotto. Men tydligen så tror jag inte tillräckligt mycket på denna idé för i sådana fall hade vi redan vunnit 140 miljoner.
Det blev en bebisflicka imorse och min älskade prinsessa åker och kollar på henne i helgen. Jag stannar hemma pga svininfluensan.
Denna sång har jag lyssnat på hela morgonen. Får mig att gråta. David Foster kompar t om här :)!

Inga kommentarer: